Hvordan ser leasingmodellen ud hos os?
Efter i mere end 13 år at have været en del af ledende leasingselskaber, blev ønsket om at gøre Ideen til Leasing Guru blev formet, for at optimere branchens fordyrende supply-chain setup og gøre op med branchens dårlige rådgivning og hurtige handler. Ved at opdele processen og optimere der hvor det er muligt, er vi kommet frem til en løsning, hvor der ikke skal betales for dyre adresser, finansieres store varelagre og ikke have et omfattende backoffice. Vi har valgt en omkostningsminimeret leasingmodel, hvor kunden, altså dig, får glæde af det vigtigste, nemlig at få nummerpladerne til bilen billigst muligt.
Som vores finansieringspartner har vi valgt at samarbejde med Hessel Solution. Det er en kapitalstærkt familiekoncern, der bygger på godt købmandsskab og netop vores grundholdning om at holde udgifterne nede har været et af nøgleordene i aftalen. Renten i aftalen er variabel og holdes op mod CIBOR3 renten.
Til at hente vores biler fra Tyskland og til Danmark benytter vi Carsupply. Vi kender Indehaveren Peter Ernst Nielsen fra tidligere og vi ved at Peter forstår at gå den ekstra mil, når bilen skal handles. Ligesom os har Peter valgt en forretningsmodel, hvor udgifterne er reduceret til et minimum.
Lad os tage et eksempel. Skal du have ny bil fra udlandet, så ser løsningen således ud: (priserne i nedenstående eksemplet er eksklusiv moms for en mere retvisende forståelse af stålværdien)
Bilen indkøbes og der afregnes et fee på 8% af stålværdien, minimum 16.000 og maksimalt 32.000. Vores fee er et udtryk for den professionelle rådgivning, vores ekspertise og mangeårige erfaring, den tid der medgår, syn ved hjemkomst og adgangen til vores finansielle leasingløsning. Herefter bliver der til stålværdien lagt udgifterne til hjemtagelse og håndtering af moms i udlandet. Prisen afhænger af hvor i Tyskland bilen skal hentes. Prisen for denne ydelse er 5% af stålværdien, minimum 13.500 almindelig bil og maksimalt 25.000 ved stor bil og ekspreslevering.
Når bilen lander hos os bliver den klargjort. Udgiften til en klargøring varierer meget efter farven på bilen. En lys bil er nemmere at klargøre hvorimod en mørk bil typisk tager længere tid og ofte skal poleres. Vi har fastsat prisen for klargøring til 2.400 for alle biler og ja, der er flest mørke biler på de danske veje. Ønsker du at få bilen keramisk coated, så tilbyder vi naturligvis også dette. Prisen på det aftales nærmere.
Vi bygger vores leasingmodel på tryghed og derfor tilbyder vi CarGarantie til alle vores kunder. CarGarantie er den forsikring, som du ikke ønsker at spare væk. Den dækker i et massivt omfang de fleste af de mekaniske skader som bilen måtte få. Prisen varierer alt efter hestekræfter, kilometer og årgang. For eksemplets skyld sætter vi beløbet til 12.620.
Vi kender status på bilen inden vi køber den og er der udgifter til service, dæk eller udbedring af kosmetiske fejl, så aftales dette nærmere med kunden inden vi køber den. Nogle ting kan vi få lavet ved forhandleren, men der kan være nogle ting der er hurtigere at få lavet ved hjemkomst i stedet for at vente på en tysk forhandler. For eksemplets skyld sætter vi udgiften til 9.800.
Når bilen skal leveres, er der en udgift til nummerplader på 1.180, disse betales i perioden og ligges ikke til bilens værdi.
I vores leasingmodel kan du enten benytte vores forsikring eller din egen forsikring. Vælger du egen forsikring så skal der betales, det man kalder, en panthaverdeklaration på 950. Denne betales på samme måde som med nummerpladerne over perioden.
Vi tager 4.000 for kontraktoprettelsen. Dette fordeles med 2.000 til vores finansielle partner for udarbejdelse af kontakt og administration af deres løsning. De andre 2.000 går til toldsyn og syn og andre diverse udgifter såsom brændstof mv.