Hvordan ser vores leasingmodel ud?
Efter i mere end 13 år at have været en del af ledende leasingselskaber og over årerne har ønsket om at gøre tingene anderledes kun blevet større. Ideen til Vores Leasing blev formet, mest af alt for at gøre op med branchens dårlige rådgivning og hurtige handler, men også for at optimere branchens fordyrende supply-chain setup. Ved at opdele processen og optimere der hvor det er muligt, er vi kommet frem til en løsning, hvor der ikke skal betales for dyre adresser, finansieres store varelagre og ikke have et omfattende backoffice. Vi har valgt en omkostningsminimeret leasingmodel, hvor kunden, altså dig, får glæde af det vigtigste, nemlig at få nummerpladerne til bilen billigst muligt.
Som vores finansieringspartner har vi valgt at samarbejde med Hessel Solution. Det er en kapitalstærkt familiekoncern, der bygger på godt købmandsskab og netop vores grundholdning om at holde udgifterne nede, har været et af nøgleordene i aftalen. Renten er variabel og følger udviklingen i CIBOR3 renten.
Til at hente vores biler fra Tyskland til Danmark benytter vi Car-supply. Vi kender Indehaveren Peter Ernst Nielsen fra tidligere og vi ved at Peter forstår at gå den ekstra mil, når bilen skal handles. Ligesom os har Peter valgt en forretningsmodel, hvor udgifterne er reduceret til et minimum.
Lad os tage et eksempel. Skal du have en bil fra udlandet, så ser løsningen således ud: (priserne i nedenstående eksempel er eksklusiv moms for en mere retvisende forståelse af kontraktværdien)
Bilen indkøbes og der medregnes i kontraktværdien et fee på 5% af stålværdien på minimum 16.000 og maksimalt 32.000. Vores fee er et udtryk for værdien af vores professionelle rådgivning, vores ekspertise og mangeårige erfaring. Det er også udtryk for den tid der medgår til identifikation af bil, tilbudsudregning samt syn ved hjemkomst og adgangen til forholdsmæssig registreringsafgift gennem vores finansielle leasingløsning. Når bilen skal forlænges er vore fee 2% af stålværdien.
Herefter bliver der til stålværdien lagt udgifterne til transport og håndtering af moms og udlæg herfor i udlandet. Prisen afhænger af hvor i Tyskland bilen skal hentes. Prisen for denne ydelse varierer fra 9.375 for en almindelig bil og maksimalt 20.500 for en stor bil med ekspreslevering. For eksemplets skyld sætter vi beløbet til 15.200.
Når bilen lander hos os bliver den klargjort. Udgiften til en klargøring varierer meget alt efter farven på bilen. En lys bil er nemmere at klargøre hvorimod en mørk bil typisk tager længere tid og ofte skal poleres. Vi har fastsat prisen for klargøring til 2.400 for alle biler og ja, der er flest mørke biler på de danske veje. Ønsker du at få bilen keramisk coated, så tilbyder vi naturligvis også dette. Prisen på det aftales nærmere.
Vi bygger vores leasingmodel på tryghed og derfor tilbyder vi CarGarantie til alle vores kunder. CarGarantie er den forsikring, som du ikke ønsker at spare væk. Den dækker i et massivt omfang de fleste af de mekaniske skader som bilen måtte få. Prisen varierer alt efter hestekræfter, kilometer og årgang. For eksemplets skyld sætter vi beløbet til 12.620. Du kan læse mere om CarGarantie her eller hente brochuren her.
Vi kender status på bilen inden vi køber den og er der udgifter til service, dæk eller udbedring af kosmetiske fejl, så aftales dette nærmere med kunden inden vi igangsætter hjemtagelsesprocessen. Nogle ting kan vi få lavet ved forhandleren, men der kan være nogle ting der er hurtigere at få lavet ved hjemkomst i stedet for at vente på et tysk værksted. For eksemplets skyld sætter vi udgiften til 9.800.
Når bilen skal leveres, er der en udgift til nummerplader på 1.180, disse betales i perioden, men lægges ikke til bilens værdi.
Du kan vælge at benytte vores forsikring eller din egen forsikring. Den første gang du leaser bilen, så skal der betales en panthaverdeklaration 950. Denne betales på samme måde som ved nummerpladerne over perioden.
Hos os møder du kun en udbetaling. Her er ikke nogen opkrævning på kontraktoprettelse.